Kontakt

Usługi proinnowacyjne

Usługa proinnowacyjna to kompleksowe wsparcie dla firm, które pragną być na fali najnowszych technologii i rozwijać się poprzez innowacje. To nie tylko analiza potencjału innowacyjnego firmy, ale także praktyczne wdrożenie nowych rozwiązań i transfer technologii.

W skład proinnowacyjnych usług wchodzi:

  • Pełnowymiarowa analiza: Pod lupę bierzemy każdy aspekt działania firmy, aby dokładnie zrozumieć, gdzie tkwią możliwości innowacyjnego rozwoju. Analizujemy obecne procesy, identyfikujemy obszary, w których innowacje mogą przynieść największe korzyści, oraz określamy potencjał do wykorzystania nowych technologii.
  • Identyfikacja potrzeb: Razem z klientem identyfikujemy obszary, które wymagają innowacyjnych rozwiązań. Wydzielamy kluczowe obszary, w których można wprowadzić zmiany, oraz określamy kierunki rozwoju firmy oparte na najnowszych technologiach. Ponadto analizujemy możliwości wdrożenia innowacji, transferu technologii i rozwój zasobów ludzkich.
  • Propozycje rozwiązań: Na podstawie analizy proponujemy optymalne rozwiązania innowacyjne. Wskazujemy najlepsze metody wdrożenia nowych technologii, aby usprawnić kluczowe procesy biznesowe firmy. Dotykamy obszarów takich jak działalność przedsiębiorstwa, logistyka, organizacja pracy czy marketing.

Naszym celem jest pomóc firmom wykorzystać potencjał innowacyjny, aby stawać się bardziej konkurencyjnymi i dostosowywać się do szybko zmieniającego się świata biznesu.

Audyt innowacyjności 

Audyt innowacyjności to ocena potencjału i potrzeb usługobiorcy w zakresie możliwości i potrzeb wdrożenia nowego lub istotnie ulepszonego produktu (wyrobu lub usługi), nowego lub istotnie ulepszonego procesu, nowej metody marketingowej lub nowej metody organizacyjnej w przyjętych przez przedsiębiorstwo zasadach działania, w organizacji miejsca pracy lub w stosunkach z otoczeniem. 

Audyt innowacyjności obejmuje: 

  • Analiza możliwości zaspokojenia potrzeby zgłoszonej przez przedsiębiorcę;
  • Analiza pozycji rynkowej;
  • Analiza modelu biznesowego;
  • Analiza finansowa;
  • Analiza organizacji i zarządzania;
  • Analiza dojrzałości technologicznej.
  • Rozszerzona analiza pozycji rynkowej;
  • Rozszerzona analiza modelu biznesowego;
  • Rozszerzona analiza finansowa;
  • Rozszerzona analiza organizacji i zarządzania;
  • Rozszerzona analiza dojrzałości technologicznej;
  • Analiza zarządzania zasobami ludzkimi;
  • Analiza innowacyjności produktowo-marketingowej.

Doradztwo we wdrożeniach 

Doradztwo w zakresie wdrażania innowacji wspierających rozwój przedsiębiorstwa polega na doskonaleniu istniejących lub wprowadzaniu nowych produktów (wyrobów lub usług), procesów, metod marketingowych lub podejść organizacyjnych. Skupia się na poprawie zasad działania firmy, organizacji miejsca pracy oraz relacji z otoczeniem. Proces ten obejmuje przekazanie niezbędnych informacji i procedur, które umożliwiają jednemu podmiotowi powielanie działań innego lub wdrażanie rozwiązań, które są już w jego posiadaniu, bądź nowych rozwiązań stworzonych przez inny podmiot dostosowanych do jego potrzeb. 

Zakres tego etapu obejmuje: 

  • Analizę alternatywnych ścieżek rozwoju;
  • Uszczegółowienie wybranej ścieżki rozwoju;
  • Opracowanie szczegółowego modelu finansowego;
  • Analizę scenariuszy i czynników jakościowych dla modelu finansowego;
  • Identyfikację możliwych do wdrożenia technologii;
  • Poszukiwanie i nawiązanie kontaktu z dostawcą technologii;
  • Wsparcie w opracowaniu dokumentacji funkcjonalnej;
  • Przygotowanie negocjacji z dostawcą technologii;
  • Wsparcie w procesie negocjacji z dostawcą technologii;
  • Końcową weryfikację kształtu umowy;
  • Wsparcie w przygotowaniu umowy;
  • Opracowanie szczegółowego planu wdrożenia;
  • Analizę ryzyka wdrożenia;
  • Wsparcie w pilotażowym wdrożeniu rozwiązania;
  • Wsparcie we wdrożeniu pełnego rozwiązania;
  • Analizę wpływu wdrożenia na środowisko naturalne;
  • Wsparcie w projekcie rozwoju zasobów ludzkich;
  • Stworzenie systemu motywacyjnego;
  • Wsparcie zarządzania własnością intelektualną;
  • Przygotowanie strategii zarządzania własnością intelektualną.